fb

   

Urząd Miejski  

   

GTranslate  

English French German Italian Portuguese Russian Spanish
   

Statystyki  

3813713
Dziś
Wczoraj
W tym tygodniu
W ostatnim tygodniu
W tym miesiącu
W ostatnim miesiącu
Wszystkie dni
43
2140
11833
12612
51219
64209
3813713

Forecast Today
2352

Online (15 minutes ago):19
19 guests

Twoje IP:18.117.105.28
   

Szukaj w serwisie...  

   

Wyniki ankiety - „Bezpieczna szkoła – Ode mnie wiele zależy!” 2016”

Ankieta dla uczniów klas IV – VI, dotycząca bezpieczeństwa w szkole, jest stałym elementem Programu Profilaktyki, który Państwo, jako rodzice, co roku opiniujecie. W ankiecie zadajemy uczniom pytania związane z poczuciem bezpieczeństwa, aby uświadomić im ich własny wkład w to, co dzieje się na terenie szkoły – na lekcji, korytarzu, w toalecie, placu zabaw, świetlicy szkolnej, szatni czy jadalni. We wszystkich tych miejscach to, czy jest bezpiecznie, w głównej mierze zależy od samych uczniów – ich postawy, umiejętności współżycia z drugim człowiekiem, stosowanych sposobów rozwiązywania konfliktów, jak też sposobu reagowania w sytuacji kryzysowej.

Uczniowie podczas godziny z wychowawcą, przeanalizowali problemy własnej klasy powodujące, że nie zawsze i nie każdy uczeń czuje się w szkole bezpiecznie. Zastanawiali się nad sposobami poprawy bezpieczeństwa, ponieważ stan, do którego zmierzamy nie jest nam podarowany lecz wymaga stałych starań ze strony zarówno uczniów, nauczycieli, jak i rodziców. Porównując uzyskane dane z danymi lat ubiegłych nasuwa się wniosek, że nie jest ani lepiej, ani gorzej, ale nasuwa się również wniosek, że w szkole praca nad bezpieczeństwem jest stałym elementem, koniecznością
i zadaniem wszystkich jej użytkowników.

Najważniejsze dane wynikające z ankiety „Bezpieczna szkoła – Ode mnie wiele zależy!” :

  1. 1.62 spośród 101 badanych odpowiada, że lubi chodzić do szkoły,
  2. 2.38 % uczniów nie lubi chodzić do szkoły, a powody tego są następujące:

ü  nie lubię robić niektórych zadań domowych, uczenia się i pisania,

ü  nie lubię się uczyć,

ü  trzeba za wcześnie wstawać,

ü  z powodu nauczycieli i dokuczania innych,

ü  nauczyciele dają punkty za byle co,

ü  nie lubię nauczycieli trudnych przedmiotów,

ü  nudzę się,

ü  nauczyciele są wymagający,

ü  w szkole jest hałas i od tego boli głowa,

ü  nauczyciele pytają mnie gdy jestem nieprzygotowany, a nie chcą kiedy jestem przygotowany,

ü  jest dużo sprawdzianów i kartkówek, przez co nie mam wolnego czasu na wychodzenie na pole i rysowanie,

ü  czasem moi koledzy i koleżanki się ze mnie naśmiewają, ale czasem jest lepiej.

  1. 3.80 % uczniów klas IV – VI czuje się w szkole bezpiecznie.
  2. 4.21 % uczniów nie czuje się bezpiecznie, ponieważ obawia się, że:

ü  można się zderzyć na zakręcie,

ü  na korytarzu biegają młodsi i starsi, i boję się, że coś mi się stanie (4),

ü  gimnazjaliści mnie zabiją,

ü  ktoś mnie pobije (4),

ü  koledzy zaczną mnie wyśmiewać,

ü  coś mi się stanie (2),

ü  znowu mnie będą przezywać.

  1. Najczęściej spotykanymi formami przemocy są - popychanie, obgadywanie i przezywanie.
  2. Do agresywnego zachowania przyznaje się 27 % badanych uczniów.


Propozycje uczniów dotyczące poprawy bezpieczeństwa są od wielu lat podobne:

ü  nie biegać na korytarzu lub schodach (5),

ü  nie krzyczeć (2),

ü  nie przezywać się (2),

ü  wyrzucić jednego ucznia,

ü  zapanować nad przepychankami w szatni,

ü  założyć trudniejsze hasło do Internetu,

ü  więcej kamer (4),

ü  zakazać przesiadywania w toaletach,

ü  więcej osób pełniących dyżur (4),

ü  przestać się bić (3),

ü  zatrudnić ochroniarzy (3),

ü  oddzielna szatnia wf dla gimnazjum i podstawówki (4),

ü  postawić osobę koło ubikacji (3),

ü  wyrównać boisko,

ü  oddzielić gimnazjum od podstawówki,

ü  mniej kantów w ławkach i na korytarzu,

ü  słuchać nauczycieli,

ü  kupić tablety,

ü  wydłużyć przerwy (2),

ü  pozwolić korzystać z urządzeń mobilnych,

ü  stworzyć kąciki zainteresowań dla uczniów,

ü  zamknąć w zakładzie poprawczym kilku uczniów,

ü  przeprowadzić wykłady na temat bezpieczeństwa,

ü  zorganizować indywidualne nauczanie dla bardzo problematycznych uczniów.

Pełne opracowanie ankiety znajdziecie Państwo w zakładce - „Dla Rodzica”.

Drodzy Państwo rozmawiajcie z dzieckiem na temat jego opinii i postawy, jaką w szkole prezentuje. Państwa wsparcie będzie dla nas ogromną pomocą w działaniach zmierzających do utrzymania jak najlepszego stanu bezpieczeństwa.

Katarzyna Zemmel – pedagog

   
© by Sp13.